Hoje, começa oficialmente a Colombia Moda 2010, a maior semana de moda da América Latina depois das realizadas em terras tupiniquins (SPFW e Fashion Rio) – são 23 desfiles, de diversos países, menos do Brasil. Convidado pela organização do evento, estou aqui para conferir os desfiles e as inúmeras apresentações e palestras, que ocorrem paralelamente, até a próxima quinta-feira, dia 29.
Para espanto meu e de muitos brasileiros, acredito, a Natura é a grande patrocinadora da semana de moda e a única marca de cosmético que assina os desfiles – aqui nada de MAC ou das outras gigantes internacionais, como a Chanel, que é muito forte no vizinho Panamá. Em toda a comunicação, a Natura deixa claro que é a marca de beleza da mulher latino-americana.
Gostei de ver, isso indica que a Natura, assim como algumas marcar de fast food, já vê a América Latina como importante estratégia de crescimento de seus negócios – lição para a moda aprender.
Estou curioso para ver o que vai ser mostrado. Durante a semana, vou dando notícias e mostrando um pouco mais do que é ser fashion na AL. Por hora, veja aqui o desfile da Diesel realizado na última semana, aquecimento para a semana de moda, e a revista oficial do evento aqui.
Mário Araujo, de Medellín, Colômbia
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"Today begins officially Colombia Moda 2010, the largest fashion week in Latin America after those undertaken in brazilian lands (Fashion Rio and SPFW) - are 23 parades from designers of several countries of AL, besides Brazil. Invited by the organizers of the event, I'm here to see the runaways and the many presentations and lectures, which occur in parallel, until next Thursday, 29th.
To my astonishment and many Brazilians believe, Natura is the major sponsor of the fashion week and the only brand of cosmetic signing the carwalks - no other brand here as MAC or other international giants such as Chanel, which is very strong here in neighbor Panama. In all communication, Natura makes clear that is the cosmetic brand of the female of Latin America.
I enjoyed seeing it indicates Natura, as well as some fast food brands, already sees Latin America as an important strategy to grow your business - for fashion, lesson to learn.
I'm curious to see what will be shown here. So during the week, I'll give news and showing a little more than is fashionable to be in LA. For now, see here the parade of Diesel here held last week, warming up for fashion week, and the official magazine of the event here.
Mario Araujo, Medellin, Colombia (Translated by Google)"
Um comentário:
Colombia used to produce luxury retail for the US, nice branchs, at the time it was cheaper to get Colombian arms, in the stead of the Chinese. They know how to make a good cut, but for the Colombiam go abroad they need to develop design.
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